دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
رئیس کل دادگستری مازندران:

چشم‌پوشی نسبت به اقتصاد و معیشت ظلم به مردم است

چشم‌پوشی نسبت به اقتصاد و معیشت ظلم به مردم است
رییس کل دادگستری مازندران با اشاره به مسامحه‌کاری و ترسو بودن برخی از مدیران استان، گفت: اغماض نسبت به مسائل اقتصاد و معیشت، ظلم به مردم است و باید جلوی سوءاستفاده کنندگان را بگیریم.

به گزارش آوای خزر از ساری، عباس پوریانی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید تعزیرات حکومتی مازندران، اظهار کرد: آمد و رفت‌ها طبیعی است و خوشا به حال کسانی که وظیفه محوله را به خوبی انجام دادند، چون اگر فرصت تمام شود و کاری انجام نگرفته باشد بعد‌ها غبطه می‌خوریم و اگر قدمی برای مردم منطقه برداریم یک احساس وجدان و رضایت قلبی داریم.

او با بیان اینکه فرار از مشکلات عیب بزرگی است و باید با مشکلات جنگید و می‌شود با مشکلات کشتی گرفت و آنها را از پیش پا برداشت، افزود: مازندران در بین استان‌ها هم وسیع و هم استان خاصی است به این دلیل که در کنار تهران قرار دارد و با وجود زمین‌های کشاورزی، دشت، کوه و جنگل و دریا که آن را ویژه کرده است، مسافرپذیر هم هست.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: در کنار این وسعت و حجم قابل توجهی حضور مسافر و گردشگر در طول سال؛ یکی از پیگیری‌ها و نظارت‌ها به تعزیرات حکومتی برمی‌گردد.

پوریانی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی نقش مهمی در نظارت مستقیم بر معیشت مردم می‌تواند داشته باشد، مسئولیت‌های سنگینی دارد و عمده مسائل در قاچاق کالا و ارز که ۹٠ درصد بر عهده تعزیرات است و ۱٠ درصد را دادگستری برعهده دارد- در نظارت بر کالا و برخورد جدی با متخلفان نیز مسئولیت دارد.

وی با بیان اینکه مسامحه‌کاری و ترسو بودن برخی مدیران را در مازندران داریم، ادامه داد: به عنوان نمونه؛ در بابلسر رفتیم و بازدید میدانی داشتیم، یک بطری آب خیلی بیشتر از قیمت واقعی فروخته می‌شود، مردم گلایه داشتند و خواستار نظارت بر قیمت‌ها بودند.

چشم‌پوشی نسبت به اقتصاد و معیشت ظلم به مردم است
رییس کل دادگستری مازندران گفت: اغماض کردن نسبت به مسائل اقتصاد و معیشت، ظلم به مردم است و باید جلوی سوءاستفاده کنندگان را بگیریم اینطور نیست که هر کسی به عنوان مسافر آمده حتما وضع او خوب است بلکه اینطور نیست.

تقدیر استاندار مازندران از زحمات مدیرکل سابق تعزیرات

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز امنیت، پیشرفت و معیشت مردم را از مهمترین موضوعات کشور عنوان کرد که در شرایط فعلی توجه به آنها از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

او با بیان اینکه کنترل و نظارت دقیق، برخورد سریع و دقیق با متخلفان و تأمین کالا‌ها و نیازمندی‌های اساسی مردم همواره مورد توجه است، به طور ویژه این مهم را در استانی مانند مازندران که در تمام طول سال پذیرای مسافران و گردشگران بوده و جمعیت شناوری را در خود دارد بیش از سایر استان‌ها حائز توجه دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی در مازندران به نقش بارز و جدی تعزیرات حکومتی اشاره و اظهار کرد: اهتمام جدی و مدیریت مدبرانه یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات مازندران در دوران خدمتش همراه با دانش، بینش و کوشش بوده است.

چشم‌پوشی نسبت به اقتصاد و معیشت ظلم به مردم است
خیریانپور همچنین صبر و حوصله، خویشتنداری، امانتداری، نظارت بر تامین مایحتاج عمومی مردم و باوجود حجم بالای گردشگر به ویژه در نوروز و موج آخر از سفر‌های تعطیلات تابستانه، تعامل و حضور در جلسات و در عین حال قاطعیت و جدیت، تصمیم‌گیری به‌موقع و به‌هنگام، و اقدامات موثر در کمیته اقدام مشترک استان را از دیگر شاخصه‌های خدمات آقای ملکی نام برد.

او با قرائت متن تقدیرنامه یوسف نوری استاندار مازندران از یدالله ملکی، انتصاب تقی حسام به سرپرستی اداره‌کل تعزیرات مازندران را تبریک گفت و اظهار کرد که تجارب ارزشمند ایشان در طول خدمت ۲۷ ساله، در استان مازندران مثمر ثمر باشد.

در پایان این مراسم حکم انتصاب تقی حسام به عنوان سرپرست جدید اداره‌کل تعزیرات حکومتی مازندران قرائت و تقدیم ایشان شد. همچنین یدالله ملکی مدیرکل سابق نیز که پس از ۳۲ سال بازنشسته شده است، از سوی استاندار، رئیس سازمان تعزیرات و معاون وزارت دادگستری، همچنین جمعی از مدیران مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد | دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار